De Veerdienst Kop van 't Land in Dordrecht zal voorlopig niet overstappen op elektrisch varen, zoals oorspronkelijk gepland. De gemeente Dordrecht had de hoop op een groen schip gevestigd bij de aanschaf van een nieuw vaartuig en sloot vijf jaar geleden een deal met Blue Amigo uit Zwijndrecht. Blue Amigo zou een elektrisch schip leveren voor de veerverbinding tussen Werkendam en Dordrecht over de Nieuwe Merwede, maar het bedrijf kon geen betaalbare optie vinden binnen de gestelde voorwaarden.
Ondanks de initiële plannen heeft de gemeente Dordrecht de samenwerking met Blue Amigo verbroken vanwege contractbreuk. Sinds 1 januari wordt de veerdienst uitgevoerd door Riveer, gevestigd in Gorinchem, waarbij de dieselpont nog steeds in bedrijf is. De wethouder van Dordrecht, Rik van der Linden, heeft aangegeven dat er voorlopig geen elektrische overgang zal plaatsvinden. Op de lange termijn blijft de ambitie echter om emissieloos te varen.
De huidige pont, De Biesbosch, heeft recentelijk groot onderhoud ondergaan en wordt naar verwachting nog vele jaren ingezet. De branding van Riveer zal in de toekomst het logo van het bedrijf vervangen, dat momenteel nog de naam Blue Amigo draagt aan de buitenkant.
De wethouders van Dordrecht, Altena en Gorinchem hebben tevens aangekondigd een toeristische dagkaart te promoten die geldig is voor alle Riveer-ponten, inclusief de Kop van 't Land. Met een dagkaart kunnen reizigers voor een voordelig tarief een volledige dag gebruikmaken van de veerdiensten, waardoor bijvoorbeeld dagtochten van Dordrecht naar Slot Loevestein en terug eenvoudig mogelijk zijn.
De veerdienst Kop van 't Land is jaarlijks verantwoordelijk voor circa 240.000 overzettingen, waardoor het een populaire en essentiële schakel vormt in de regio.